Feest, terug aan het werk en nog meer feest - Reisverslag uit Bangula, Malawi van Milou Hüsken - WaarBenJij.nu Feest, terug aan het werk en nog meer feest - Reisverslag uit Bangula, Malawi van Milou Hüsken - WaarBenJij.nu

Feest, terug aan het werk en nog meer feest

Blijf op de hoogte en volg Milou

03 Februari 2013 | Malawi, Bangula

Toen ik mijn laatste blog schreef stonden we op het punt om naar het malawimeer te reizen. We vertrokken op 27 december, eerst voor een nacht naar blantyre waar we onze canadese vriend Rollie uitzwaaiden. Hij was zo’n 3 maanden in Tiyamkike geweest maar moest nu terug. Na hem in de morning een goede reis gewends te hebben gingen we dan zelf op weg. Op zoek naar een minibus die ons naar Cape Maclear kon brengen. Wat een gedoe!! We kwamen eerst aan bij de markt, vroegen naar een minibus en een man daar vertelde nee je moet de grote bussen nemen, die zijn veel goed koper. Oke.. maar waar krijgen we een grote bus? Nou dat zou hij ons wel even laten zien. Met vele binnen door weggetjes via onderandere een treinspoor kwamen we uit op een andere busstop. Daar werd ons verteld dat de grote bus inderdaad in die richting zou gaan. We moesten op het eind alleen nog een half uur een minibus pakken. We zouden rond 2 uur vertrekken en om 18:00 uur in mangochi aan komen. Dan is het donker, en om dan nog een minibus te pakken is alles behalve verstandig. Weg bij die bus dus en opnieuw opzoek naar een minibus: Bleek dat die toch vanaf de markt gingen!! Dat hele eind weer terug gelopen en rond 12 waren we eindelijk op weg. Wij en minibusjes; dat is gewoon een ramp! De hele reis heeft ons uiteindelijk alsnog 8 uur gekost waardoor we in het donker arriveerden, gelukkig stonden onze vrienden ons daarna wel mooi op te wachten.

Maar dan ben je ook ergens: Misschien is dit wel het mooiste plekje waar ik ooit geweest ben. En daar konden we mooi 4 dagen strand liggen en natuurlijk oud en nieuw vieren! Op nieuwjaars avond zijn we met de 5 meiden van project Trust die daar waren uit gegaan bij een tent aan het strand. Super avond gehad waar je binnen in een soort club bent maar 5 stappen verder op het strand staat! 12 uur was nieuwjaar, 1 uur was nederlands nieuwjaar, 2 uur was engels nieuwjaar, en zelfs om 8 uur ’s ochtens was het feest, toen hadden we canadees nieuwjaar!

Na die heerlijke break moesten we daarna natuurlijk wel weer aan het werk. Nieuw termijn, wat betekend dat een heleboel leraren ineens niet komen opdagen, we nieuwe vakken overnemen, en er ook veel nieuwe leraren bijkomen. Op een bepaald moment was ik van 7:30 tot 16:30 non-stop aan het les geven met een pauze van een uur. Dat werd me wel een beetje veel, nu is dat terug gebracht tot 15:00 uur gelukkig!

Maar het nieuwe jaar bracht niet alleen meer school, nee, er waren ook 2 leuke dagen opkomst. De ‘Staff Appreciation Day’ wat een soort personeels dag was én natuurlijk mijn verjaardag! Voor de staff appreciation day werd ons gevraagd om wat spelletjes op te zetten voor het personeel. Leuke team spellen om ze een tijd te vermaken. Nou laat dat maar aan mij over! We hadden zaklopen, een eilanden race, touwspringrace, verkleed race enz. Het was zo leuk om te zien hoe deze mannen en vrouwen óver fanatiek elkaar stonden aan te moeddigen! Hopelijk lukt het mij om wat foto’s voor jullie te uploaden!

Op mijn verjaardag werd ik wakker met een tafel vol met tekeningen. Die hadden de kinderen in de loop van de week al allemaal aan heather gegeven. Ook lag er een paketje van mama en papa voor mij klaar dat heeel goed verborgen was gehouden. Zodra ik buiten kwam werd ik bedolven onder liedjes en nog meer tekeningen. Na school hadden we een heel spel circuit opgezet waar de kinderen in teams langs gingen. Allemaal enthousiaste gezichtjes en glinsterende ogen wat mij natuurlijk weer helemaal gelukkig maakte. In de avond hadden we een film met snoepjes en had Heather nog een verrassing: Ze had een filmpje gemaakt met alle kinderen die iets zeggen, zingen of een dansje maken en daarna een slide show met foto’s van eigenlijk alles wat ik zover gedaan had. Dit liet ze zien waar allekinderen bij waren. En naast de geweldige video zal de reacties van de kinderen ook nog heel lang onthouden!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 23 Okt. 2011
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 13283

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2012 - 25 Augustus 2013

Mijn jaar in Malawi

Landen bezocht: