Einde termijn, bezoek en heel hard rennen - Reisverslag uit Bangula, Malawi van Milou Hüsken - WaarBenJij.nu Einde termijn, bezoek en heel hard rennen - Reisverslag uit Bangula, Malawi van Milou Hüsken - WaarBenJij.nu

Einde termijn, bezoek en heel hard rennen

Blijf op de hoogte en volg Milou

29 Maart 2013 | Malawi, Bangula

Hallo allemaal!
Tja ik kan wel excuses blijven maken, maar ik ben gewoon niet zo goed in het schrijven van een blog geloof ik... Toch is hier weer een kersverse update! (en sorry van de foto’s van mijn vorige blog, internet wil de echt niet, ECHT NIET meewerken.)

Ondertussen zitten we hier namelijk aan het einde van het 2e termijn. Wat betekend dat ik mijn ‘half way point’ gehad heb en op zo’n 2/3e van mijn jaar zit. Pfff wat gaat de tijd toch belachelijk snel! In het 2e termijn was het lesgeven nog gewoon het zelfde al had ik een nóg drukker schema. Ik gaf nu les van 7:30 uur tot 16:30 uur! 2 van mijn klassen hebben examens in mei en juni. Met hun moest ik dus zorgen dat ik het boek uitkreeg. Dat is me geluk voor 2 van de 3 vakken die laatste word nog krap! Dit wilde ik graag zodat ik de laatste maand aan examens kan besteden, hoe maak je ze? Hoe vul je ze in, enz. Want natuurlijk hoop ik dat ze allemaal slagen en vooral dat ze hoog scoren op mijn vakken!

Afgelopen week hadden we ook weer een toests week. Voor de examen klassen heb ik ze een examen laten maken. Wat nog niet echt geweldig ging, maar goed, wordt aan gewerkt! De andere klassen hebben gelukkig wel goed gescoord op de toest die ik voor ze gemaakt had. Het rooster kwam weer heerlijk op vrijdag na school, terwijl de toetsen op maandag begonnen. Dat weekend was volgepland met toetsen maken en uittypen. Maar toen het maandag werd waren er geen toetsen... Een van de werknemers was naar blantyre gestuurd om daar alle toetsen te kopieren. Natuurlijk ging er iets mis: in plaast van kopieren waren ze in de winkel alles uit gaan typen! Tja dat duurt natuurlijk een stuk langer en het is veeeel duurder. Maandag dus geen toetsen, Dinsdag nog steeds geen toesten en toen we op woensdag begonnen snapte niemand waar ze moesten zijn en welke toets ze hadden. Haha het zal ook eens soepel gaan!
Buiten school ben ik begonnen met hardlopen met een groepje meiden. We krijgen hier niet veel beweging. Vooral niet nu ik les geef tot 16:30, dan kun je geen spelen meer opzetten. Dus om weer wat beweging te krijgen vroeg ik wie er mee kwam rennen. Nu gaan we elke maandag, woensdag en vrijdag gewoon een stuk rennen. Het stelt helemaal niks voor want we lopen veel tussendoor maar het is gezellig en het is een manier voor de oudere meisjes om even weg te komen van tiyamike. De oudere jongens slapen ergens anders zij komen dus nog buiten. Maar de meiden hebben vrienden, school en hun slaapplaats in het zelfde gebouw. Zij komen niet weg en zijn dus maar wat blij als ik ze mee naar buiten neem.

De laatste weken van februari kwamen de ouders van Heather ons bezoeken. Zij hebben zich erg vermaakt in Tiyamike en ook hebben we hen het meer laten zien. Het was erg leuk voor Heather maar ook voor mij om weer eens iemand vanuit europa te zien! Ook heb ik ondertussen gehoord dat mijn papa, mama en broertje de vlucht hebben geboek. Natuurlijk kan ik niet wachten om ze te laten zien waar ik nou eigenlijk zit! Maar dat betekend ook dat het moment dat ik Tiyamike moet verlaten wel heel dichtbij komt. Ik wil nog niet weg! Gelukkig heb ik nog 4 maand te gaan waar ik heel veel van ga genieten. We gaan volgende week kijken of we de grens overkunnen naar de kust in mozambique. Maar daar moet nog veel voor geregeld worden. Dus wie weet eindig ik gewoon in Blantyre!

Tot gauw!
Milou

  • 29 Maart 2013 - 12:15

    Xavier:

    Hee milou:)
    Top wat je doet, heel veel succes daar nog in de komende 4 maanden.
    Ik las je bloks allemaal wel en dacht zou eens een keer reageren:)
    Heel veel plezier nog,
    Kusjes, xavier

  • 29 Maart 2013 - 13:37

    Eddy:

    Milou,

    mooie verhalen. Je begint al een echte lerares te worden. waar het bij ons in het onderwijs alles geregeld is moet jij alles maar dan ook echt alles zelf doen. Volgens mij leer je daar veel van.

    Mooi om te lezen dat Vik, Mir en Kars langs komen maar ook wel dat je het jammer vind dat de tijd zo snel gaat en je over 4 maanden Tyamike moet gaan verlaten, das een teken dat jet het goed naar je zin hebt.

    Good luck en have fun,

    Eddy

  • 29 Maart 2013 - 15:07

    Judith:

    Ha Milou,
    Wat zul je straks weer moeten wennen aan nederland. Hier zijn heel veel dingen vanzelfsprekend en goed geregeld. In Afrika weet je het maar nooit, als ik dat zo van jou hoor. Nog vier maanden genieten, leuk dat je vader en moeder en Kars komen. Kan me voorstellen dat je ze graag wilt laten zien waar je zit. Vanmorgen heeft het hier opnieuw gesneeuwd, een witte Pasen. Dat is wel heel bijzonder. Big hug van ons en tot gauw. Judith en de rest van de rietmannnetjes.

  • 29 Maart 2013 - 19:44

    Ben Elferink:

    Hoi Milou,

    Mooi verhaal. Wat een ellende al die toetsen, en nu maar hopen dat je leerlingen die uiteindelijk allemaal goed maken. Wat leuk dat je bezoek krijgt van de familie, er zal veel te vertellen zijn. Ik begrijp van Janneke dat zij en Christien bezig zijn een grote LB-reunie te organiseren waar jij natuurlijk ook bij moet zijn. En natuurlijk zie ik je ook op de grote 90-jarige reunie op 21 september (want dan ben je toch al terug?).
    Ik wens je nog heel veel plezier en prachtige Paasdagen. Een ding weet ik zeker: je hebt het daar warmer dan wij hier (2-3 graden overdag met wat sneeuw).

    Groetjes,

    Ben

  • 29 Maart 2013 - 22:00

    Fien En Ed:

    Lieve Milou,
    Leuk om weer van je te horen !
    Van 7.30 tot 16.30 lesgeven en dat elke dag,........wat een kanjer !
    Heel herkenbaar je verhalen over goed gemaakte toetsen en eindexamenklassen, die nog wat meer moeten oefenen. Dat zal zeker goed komen met zo'n enthousiaste juf ! Geef je trouwens ook biologie?
    Fijn, dat Vincent, Mirjam en Kars komen.
    Veel liefs en groeten uit Nijmegen,
    Fien en Ed.

  • 30 Maart 2013 - 21:18

    Rita:

    Ha Milou,

    Leuk om te lezen dat je het zo leuk hebt. Begrijp dat het moeilijk is om te schrijven. Zal ook komen doordat je niet kunt schrijven wanneer het jou uitkomt. Geniet nog lekker van de vier maanden die je hebt te gaan. En vooral straks van het bezoek van je Vader, Moeder en broertje.

    Veel liefs, Rita

  • 01 April 2013 - 12:33

    Totie:

    hallo harde werker

    fijn weer eens een berichtje van jou. ik weet hoe moeilijk het kan zijn tijd en gelegenheid te vinden
    voor dit soort dingen. en bovendien "wat ben jij een drukke juf zeg".
    hopelijk kun je wat tijd vrij krijgen voor de komende bezoekjes van familie. (ook tim en annelieke komen nog
    bij jou langs!). geniet van je werk, de leerlingetjes en hopelijk van de behaalde resultaten. zorg goed voor jezelf, liefs totie/wiebe

  • 01 April 2013 - 19:52

    Carmen:

    lieve lou,
    altijd leuk om die berichtjes van je te lezen. Ook fijn dat je het daar zo leuk hebt! Maar stiekem vind ik het toch wel erg fijn dat je met 4 maand weer lekker bij ons terug bent hihi
    Dikke kus

Tags: tiyamike, malawi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 23 Okt. 2011
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 13285

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2012 - 25 Augustus 2013

Mijn jaar in Malawi

Landen bezocht: